Хочу поділитися хитрістю, яка може зекономити власнику авто кругленьку суму, або врятувати, при відсутності часу.
Внутрішній пильник передньої пів-осі (а може й задньої - поки не стикався) деяких авто виконаний так, що більша його посадочна сторона виконана в вигляді так званого "тришипу". Це збішує його вартість до просто скажених розмірів. Так, наприклад, внутрішній пильник на одну з пів-осей Форд Фокус 2 коштував в 2011 році 1150 грн у офіціалів , а з замінників був лише якийсь "китаєць" за скромні 670 грн (курс долара - 8 грн).
Крім дороговизни, ситуацію ускладнює відсутність в наявності даної деталі і необхідність її очікування 1-3 дня (в кращому випадку).
В 2011 році я вдався до однієї хитрості, яка мене тоді виручила і пригодилася вчора. І так: основна проблема заключається в неможливості знайти замінник через той самий клятий "тришип". Робимо наступне: вимірюємо зовнішній діаметр старого пильника прямо на обоймі ШРУСа (абрівеатуру міняти не буду - "шарнир равных угловых скоростей". В народі - поворотний кулак, граната) - це більша сторона пильника. Потім вимірюємо діаметр самої пів-осі - менший діаметр пильника. З цими двома розмірами і надією на успіх біжимо (їдемо, йдемо) в автомагазин запчастин і озброївшись штангенциркулем або лінійкою, а також терпінням починаємо пошук пильника за розмірами. Також треба враходувати і висоту пильника. Крім того треба набратися терпіння для спілкування з продавцями - майже всі вони не хочуть слухати вас і починають свою роботу з питання "На яку машину" , потім з вумним виглядом сидять в ноут-буці 3-6 хвилин, періодично задаючи дурнуваті питання типу: - передній? - внутрішній? - який мотор? - коробка?, а потім видають коронне: так там ТРИШИП, только оригинал!!!!
Пробігши з десяток магазинів (в моєму випадку вчора), і знайшовши потрібну деталь, летимо в гараж до машини. Далі розбираємо ШРУС і обрізаємо старий пильник по внутрішній стороні посадочного місця тришипа, по хомуту. Хомут знімаємо і одягаємо наш новий пильник на залишки старого - оригінального, дорого, тришипного . Зверху новий хомут. В інший бік пильника має входити сама пів-вісь. Накладаємо змазку, збираємо все назад, радіємо і їздимо, періодично перевіряючи наше ноу-хау.
На Форд пильник я знайшов в першому магазині по ціні 68 грн (підійшов, здається, з Ланоса). Вчора, шукаючи пильник на Х-Трейл, я оббігав і обїздив 9 магазинів і підійшов пильник від Рено Мастер , ціна 140 грн (дорогий, німецький) .
Форд був в мене після ремонту таким чином ще майже рік і пройшов майже 100 тисяч км - так і продався з тим девайсом. За Х-Трейлом поки буду спостерігати.
Буду радий, якщо комусь допоможе